מסתבר שלנשימה נכונה אותה אנו מלמדים בביופידבק יש גם השפעות נוספות

קלי מקגוניגל- פסיכולוגית רפואית שעוסקת בכח הרצון כותבת כך (צטוט ספר שיצא בעברית בהוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד)

ניסוי בכוח הרצון: חמש דקות של מדיטציה לאימון המוח
התמקדות בנשימה היא טכניקת מדיטציה פשוטה לאימון המוח ולהגברת כוח הרצון. היא מפחיתה מתחים ומלמדת את המוח כיצד להתמודד גם עם טרדות פנימיות (השתוקקויות, דאגות, חשקים) וגם עם גורמי משיכה חיצוניים (קולות, מראות וריחות). מחקר עדכני מראה שתרגול קבוע של מדיטציה עוזר לאנשים לרזות, להפסיק לעשן ולהפסיק להשתמש בסמים או באלכוהול. יהיו אשר יהיו אתגרי העֲשֵׂה והלא תעשה שלכם, חמש דקות המדיטציה האלה הן תרגיל רב־עוצמה לאימון המוח לצורכי העצמת כוח הרצון שלכם.
אז ככה מתחילים:
1. שבו בשקט ואל תזוזו.
שבו בכיסא כשרגליכם שטוחות על הרצפה, או על כרית ברגליים משוכלות (ישיבה מזרחית). שבו זקופים והניחו את ידיכם בחיקכם. חשוב לא להתנועע בחוסר מנוחה כשעושים מדיטציה – זהו הבסיס הגופני לשליטה עצמית. אם אתם מבחינים בדחף להתגרד, התאימו את תנוחת הידיים או שתשכלו את הרגליים ואז תפתחו את השיכול – בִּדקו אם אתם מסוגלים לחוש בדחף אך לא לפעול על פיו. הפעולה הפשוטה הזאת – להישאר דוממים – היא אחד הגורמים לכך שאימון מדיטציית כוח הרצון הוא תרגול מועיל. אתם לומדים לא לפעול אוטומטית על פי כל דחף שהגוף או המוח שלכם מייצרים.
2. הפנו את תשומת הלב שלכם לנשימה.
עצמו את העיניים. אם אתם חוששים שתירדמו, מקדו את המבט בנקודה מסוימת (למשל בקיר ריק; לא בערוץ הקניות). התחילו לשים לב לנשימה שלכם. בשעה שאתם נושמים אוויר פנימה אמרו בתוך ראשכם ללא קול "לשאוף", ובשעה שאתם פולטים אוויר החוצה אמרו בדממה "לנשוף". כאשר אתם שמים לב שהמחשבות שלכם נודדות (והן ינדדו), פשוט חִזרו להתמקד בנשימה. התרגול הזה של חזרה לנשימה, שוב ושוב, מכניס את הקליפה הקדם־מצחית להילוך גבוה ומרגיע את מרכזי הלחץ וההשתוקקות במוח.
3. שימו לב לתחושה של הנשימה ולאופן שבו המחשבות שלכם נודדות.
לאחר כמה דקות הַפסיקו להשתמש בתיוג "לשאוף/לנשוף". נסו להתמקד בתחושה של הנשימה. אתם עשויים לשים לב לתחושות שמעורר האוויר שנכנס פנימה ויוצא החוצה מהאף ומהפה. אולי תרגישו בבטן או בחזה, שמתרחבים בשעה שאתם שואפים ומתכווצים כשאתם נושפים. מחשבותיכם עשויות לנדוד קצת יותר ללא התיוג "לשאוף/לנשוף". בדיוק כמו קודם, כאשר תשימו לב שאתם חושבים על משהו אחר, חִזרו והתמקדו בנשימה. אם אתם זקוקים לעזרה בהתמקדות מחדש, אמרו לעצמכם בדממה כמה פעמים "לשאוף" ו"לנשוף". החלק הזה של התרגול מאמן אתכם במודעות עצמית, נוסף על שליטה עצמית.

התחילו בחמש דקות ליום. לאחר שזה ייהפך להרגל, נסו לתרגל עשר עד חמש־עשרה דקות ביום. אם אתם מתחילים לחוש שזו מעמסה, חִזרו לתרגול של חמש דקות. תרגול קצר בכל יום טוב מתרגול ארוך שאתם כל הזמן דוחים למחר. אתם עשויים למצוא שמועיל לבחור זמן מסוים ביום שבו תתרגלו מדי יום ביומו, למשל לפני מקלחת הבוקר. אם זה בלתי־אפשרי מבחינתכם, גלו גמישות ותרגלו בכל שעה ביום שבה מתאפשר לכם לעשות זאת.